fredag 6 december 2019

pågång nu......



För mig är det hög tid med både advents och julbak.
Äntligen är jag pågång.
Denna dag tog mannen och jag plats vid köksbordet för att "tumma" lite mandelmusslor. Egentligen ett ganska så mysigt arbete. Här kan vi sitta i lugn och ro och tala om ditt och datt allt medan degen tummas ner i formarna. Idag blev det musslor utan mandel, det finns mandelallergiker i familjen. I morgon blir det fler musslor, denna gång med mandel. Alla ska få sitt.
Dagens musslor är redan provsmakade med resultat godkänt+. 
Känn igen oro, det är betydligt fler musslor bakade än de som visas här. Glömde av att ta någon bild förrän nästan alla kakorna fått komma ner i kakburken.



Så är det visst också strax dags för mitt besök på ögonkliniken. Idag kom kallelsen. Känns både bra och mindre bra. Mest bra på så vis att jag ju gärna snabbt vill få veta vad som är galet.



Det är fredag och vi har för ovanlighetens skull inte något inbokat. Det betyder att jag kan ägna mig en stund åt ett nytt pussel. Mysig avkoppling!

Ungefär så ser min fredag ut. Hur din ser ut har jag ingen aning om men hoppas den blir bra.
Kanske vill du kika inom till min blogg igen i morgon. Då är jag nog här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar