fredag 19 augusti 2022

åska i luften

Varmt, klibbigt och lite smått regn stundtals. Det känns åska! Åska gillar jag inte. Det blir till att tillbringa tiden i klädkammaren medans åskan härjar, om den nu kommer. Under tiden sitter jag här och knaprar på plommon som mannen pallat i någons trädgård.


Inte i vilken trädgård som helst naturligtvis utan i son och svärdotters trädgård med lov att palla. 
Plommon är en av mina favoritfrukter, äter gärna fler än jag borde. Vilken tur att jag tåler äta nästan hur många som helst.

Sen sitter jag här framför datorn och väntar på att kolla på atg.se och se när vår pålle ska springa om någon timme eller så. Alltid lika spännande och nervöst. Mannen gav sig iväg till Danmark i eftermiddags för att det är dags för kvällstävlingar på Klampenborg denna sensommarkväll. Nu kan vi bara vänta och se hur det går.

Sista grillbuffén för året på Byakrogen var det igår.......


Jodå, mätta blev vi. Kanske den bästa grillbuffén på länge just där.
Bäst var nog de friterade kycklingbenen. Knapriga och med hetta.
Efter hetta behöver man svalka sig.....


Några svalkade sig med kall öl medans jag och Anna tog vårt vanliga .... en karaff vatten. Vanligt kranvatten. Så brukar det bli och det trivs vi med.




1 kommentar: