fredag 26 augusti 2022

Hundarnas dag


Hundarnas dag idag! Våra älskade vovvar Charlie och Frank har figurerat på facebook idag så här på bloggen får det bli Arro.
Arro, människans bäste vän, jo för det va han verkligen. Älskade allt och alla. Stormlycklig när barnbarnet Julia kom över och lekte me honom. Snällare och vänligar hund finns nog inte. Nu är han, sen många år tillbaka, i hundhimlen. Minnet av honom har vi kvar.

Varmt ute i dag. Inte blev det svalare framför ugnen då jag beslutade mig för att baka lite bullar. Bullarna idag ska till ene sonen och svärdottern. Andre sonen med familj får sina i morgon. Nu vet jag bättre så klockan kommer att sättas till ringning tidigt innan solen hinner fram.

Vi har också hunnit med ett veterinärbesök med Guldkatten idag. Nää, inget allvarligt. Bara klor som skulle klippas. Guldkatten hade en annan uppfattning om vad som var och är allvarligt. Serenad hela vägen in till stan och åter. Tror han är fortsatt i chock för han har sovit sen han kom hem  och då var klockan ca nio på förmiddagen.

För mig är fredagen egentligen dagen då jag sköter om renbäddning av våra sängar, men så blev inte fallet idag. Får väl bli imorgon då. Kan väl inte göra så mycket.

Nu blir det lite mer av det jag gillar....lite ljudbok.
Hej hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar