söndag 28 augusti 2022

Godmorgon

Ja, det är verkligen en god morgon. Har sovit som en prinsessa denna gångna natt. så skönt att sova ostört en hel natt. Känner mig pigg och utvilad och beredd att ta mig an dagen.

Gårdagen blev det både bullbak och pajbak. Pajerna serverades till kvällens gäster. Det blev ost och skinkpaj samt broccoli och ädelostpaj. Tyvärr finns inga bildbevis.
Bullarna däremot finns på bild och såg ut så här.....


Denna gång blev det lite mandel och aningen vanilj.

Den 28 augusti, idag alltså, är det den mer än 20 åriga tradionen  "porslinets dag"
Jag kommer fira detta med en kopp te ur en av mina absoluta favorittekoppar, den här.


Koppen är både vacker och god att dricka ur. Koppen är engelsk och som så ofta med engelskt porslin vackert motiv på både kopp och fat. Sorgligt nog har jag bara en endaste kopp. Koppen har länge funnits i min mans familj men nu är den min, och bara min.

Att slå sig ner och njuta av en kopp gott te och min senaste lyssnarbok......



kommer säkert göra denna söndag till en behaglig och skön dag.
Några mer aktiviteter kommer det sannoligt inte att bli. Söndag är ju vilodag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar