söndag 14 augusti 2022

lite otippat.....

MFF- flaggan vajar idag i den svaga vinden.
Det är match mellan Mff och, ja va vet jag. Det jag vet är att mannen är där på plats idag!!!
Det är om något otippat. Kan inte minnas när han bevittnade någon fotbollsmatsch senast. Hoppas det blir en fin och minnesvärd söndageftermiddag, helst med MFF-vinst.

På tal om värme, ja jag tycker nog att det räcker nu. Kläderna klippar, håret är vått och huvudet börjar värka. Natten har jag tillbringat i TV-soffan, dock utan så mycket sömn. Det är inte helt lätt att sova med en fläkt flåsande och en aldeles för smal soffa som det inte funkar att vända sig i. 

Annat som är galet är de stigande matpriserna. Idag i en affär kostade Bregott 600 gr. 69.90!!! Helt galet kan man tycka. Idag kostade 1 kg. potatis 30 kronor!!!, visserligen köpta på Rekoringen men ändå. Vart ska det sluta.

Nä, nu till något trevligare. 
Min paraplyaralia som klipptes ner och placerades i uterummet tidigt i våras har nu gått en ny "vår" tillmötes. Trodde, när den sattes ut att den skulle behöva kastas, men nu ser den ut så här.
Nederdelen var mest kal från början....


Toppen kraftigt avklippt.....


Helheten blev så här.



Ganska nöjd med utvecklingen. Hoppas nu den kan klara vintern, var den nu ska få bo.

Hej på er, vi hörs en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar