torsdag 18 augusti 2022

lättnad

Mannens besök hos läkaren idag var positiv. Inget tydde på att cancern var på väg att åter ta sig in i hans kropp. Det har nu gått två år sen operation och beskeden ser positiva och ljusa ut. Detta gläds vi naturligtvis enormt av och håller tummarna får att det ska förbli så.

Medan mannen var hos läkaren tog jag tillfället i akt att gå på kondis och skämma bort mig. Jag har ju faktiskt namnsdag idag så då är det i högsta grad tillåtet.


Visst, hade lite väl bråttom att få i mig härligheten så jag höll på att glömma ta en bild. 
Det jag åt var inte mindre än en semla! Jo, ni läste rätt SEMLA!! Gud, vad jag älskar semlor. Ingen tid på året är fel för en riktigt god semla.

Igår var det spelkväll hos våra fina grannar.
Det bjöds på smörgåstårta!
Vilket kalas.......


Inte blev det sämre av att jag vann båda spelen. Hurra för mig!

Frosseriet slutar inte här...
bord är bokat på byakrogen ikväll. Grillbuffé ska det bli. Kan man annat än gå upp i vikt?

Först nu blir det en macka med tomat för min del och en macka med rostbiff åt mannen. Detta ska avnjutas på vår uteplats.

ha det gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar