tisdag 1 oktober 2024

Oktober är här



Oktober kallades förr för slaktmånaden. Slakta gäller inte för vår del numera. Vi köper vårt kött över disk som de flesta gör. Duger bra det med. Men hemslakt har jag varit med om. 
minns också att Oktober var den stora flyttdagen då många statare bytte husbonde.
Hörde på TV igår att ktober också kallas för sta skillsmässomånaden??? Uppfattade dock inte riktigt varför.
Numera är oktober årets längsta månad, detta på grund av vår sommartidssystem som ju gör att oktober blir en timme längre.

Även idag är söta Rocky Pocky gäst hos oss. Trevligt när han är här vilket inte delas av Guldkatten. Han gillar det inte men är inte rädd.
Rocky får oss att gå ut en sväng i det fina höstvädret som råder just idag.

Idag skulle jag kanske hylla mig själv en smula. Det är nämligen internationella dagen för äldre och dit hör man ju. Men, även intelligensens dag är det.... visst passar jag in även där om jag får uttrycka det själv (och det får jag visst)

Nog med egenkärhet nu.
Vi hörs kaknkse imorgon.
Skriv gärna någon kommentar om du vill




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar