måndag 3 oktober 2011

Kvar under täcket.....

Vi sov över oss i morse och det kommer att prägla hela dagen. Vanligtvis når sambons fötter golvet vid cirka halv sex varje morgon efter att väckarklockan påminnt oss (honom) med tre ringningar. Själv hasar jag mig sakta över sängkanten en havltimma senare alltså vid ca six o´clock..  6.45 denna morgon hör jag paniken i sambons röst " vi har försovit oss" med det menar han skynda dej upp för f n.
Hundarna skall kissa, hönsen skall ut, mackorna skall bres och helst skall vi få både kläder på och hinna med morgontoaletten som inskränker sig till snabb "kattvätt och borstning av tänderna modell light.
Familjens två beståndsdelar rusar sen runt i huset lätt förvirrade precis som vi glömt våra vardagliga rutiner, mycket riktigt det har vi. I bilen på väg till jobbet kommer jag på vad jag glömt.... te till min arbetskamrat, mjölk till min svärdotter, glasögon till mej själv, arbetsagendan till jobb och tankkortet till bilen.
hur denna dag kommer att sluta har jag ingen aning om men jag kanske låter er veta senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar