lördag 13 oktober 2012

roten till det onda



Tidigt i morse skickade jag iväg sambon till Danmark och Klampenborg för där skall Boss, en av våra hästar starta idag.
Visst, jag skulle ju också varit med, men det dåliga vädret och den långa dagen fick mig att fega ur och stanna hemma. Det kanske inte uppskattades av alla, men någon eller några kanske tom tyckte det var skönt.
Jag medger att jag ibland, särskilt på tävlingsdagar, kan vara riktigt tjurig och tråkig.

Jag gjorde i ordning lite picknickmat för fyra personer, eller fem, eller hur det nu blev, och så velade jag lite hit och dit innan jag slutligen bestämde jag mig för att stanna hemma.


Nåväl, så blev det.
Det betyder att jag har en hel lördag för mig själv.
Underbart.
Dammsugit på bottenvåningen har jag redan avklarat likaså bakat två rulltårtor och i ugnen står en sockerkaka.

Nu gäller skönaste soffan, en stor kopp te av det goda te jag drack av igår, Apelsin/kaktus som är ett Rooibus te.
Två eller kanske fler skivor rulltårta och kanske någon liten skiva sockerkaka till teet passar hur fint som helst.

CD:n laddar jag med "roten till det onda" en deckare av Peter Robinsson en författare som jag läser(lyssnar) ofta

Kanske någon gammal repris på TV som jag kan ta mig en tupplur till, vad vet jag.

För att jag inte bara skall stoppa i mig en massa mindre nyttiga saker kanske det blir en liten bit av ett äpple från trädgården. Mest för att döva det dåliga samvetet.

Vilken dag jag har framför mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar