lördag 3 november 2012

nu flyttar sambon



Ja, inte från mej.

Nä han hjälper sin svåger att flytta från hus till lägenhet.
Jag behövde inte åka med för att hjälpa till utan kunde stanna hemma och leka lite vid datorn.

Nåja, lite nytta har jag ändå gjort. Har varit iväg och fyllt hela bilen med mat åt hästar, hundar, katter, höns och ankor. Det var inte lite mat det här kan jag lova.
Jag har käkat grillad korv med bröd och kanelbulle och druckit läsk.
Vår lokal foderaffär har ett höstjippo och bjöd på diverse smått och gott.
Det smakade aldeles utmärkt kan jag berätta.....gratis är ju gott. 

Sen blev det, som vanligt, en tur in till både ICA och Konsum. Förråden måste vara fulla.

Nu skall här dammsugas,tvättas, strykas och förbereda lite mat till kvällen då sambon är hemma igen både trött och hungrig.

Men först av allt blir det en stor stor kopp hett te och en macka. Jodå jag orkar käka en macka med lite gott nyinköpt pålägg också.

Vilket te skall jag välja idag då......hmmmmm få se. Det blir svart ingefärste. Passar bra nu på hösten och i förkylningstider.
Testa gärna. Du hittar det HÄR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar