lördag 15 november 2014

Så har det gått en vecka


Ny kompis. Igen.
Det är tredje kompisen på en vecka. Ja, det går ju inte att klaga, alla har varit bra kamrater och verkligen fått mig att trivas här i skolan.
Det är så mysigt att ha någon att umgås med när vi tillbringar ledig tid i hagen.



Men även om det, som det är idag, lördag så är det träning som gäller. Jag undrar lite om det inte finns lediga dagar här på denna skola??

Idag var det en av mina hussar som kom och hämtade mig. Ganska spännande att få visa så duktig jag blivit på bara dessa dagar.


Väl hemma i stallet, efter en stor klunk kallt gott vatten och en kroppsborstning, ville tränaren testa en sadel på min rygg.
Det var väl inte så märkvärdigt. Skulle en cool kille som jag bekymra mig över en sadel. 


Nu nöjde sig ju inte tränaren sig med att testa sadeln. 
Nä då. Nu drog hon iväg med mig till en hage som var helt rund, lerig och vattenfylld. Så brukar inte min hage hemma se ut. Tränaren hade med sig en av personalen dit ut. 
Jag blev väl lite fundersam när hon bara stod där rakt fram och "glodde" på mig. 
Det var nog för att jag är så vacker, välbyggd och manlig.




Tyvärr nöjde sig tränaren inte med att visa mig den blöta leriga platsen utan hon ville också att jag skulle springa därinne. Runt, runt tränaren som höll mig i ett jättelångt snöre. I alla mina tre gångarter skulle jag springa. 
Inte nog med detta, det skulle göras åt båda håll också. 
Tänk vad mycket en tränare kan få för sig.



Nåja, allt har ett slut. Även träning.
Hemma i stallet skulle jag så tvätta fötter och ben igen. Det är visst en rutin som skall göras varje dag. Trodde nog att det bara var människor som sköljde sig med vatten varje dag. Jag tycker det räcker att tvätta fötterna när dom blivit riktigt riktigt smutsiga. Och de kan dom väl inte hunnit på bara en dag.




Äntligen boxen. Nu var det väl rast i vart fall?
Men, nu hade den däringa tränaren fått för sig att hon skulle hoppa och studsa runt mig. Upp och ner medans den där andra personalen stod och höll mig. Jag fattar då verkligen ingenting. Ville hon upp eller vad var det för övningar.
Jag låtsades i vart fall att allt var normalt.

Nu undrar jag om det kanske blir vila imorgon eller tränaren har kommit på något annat och nytt hon vill göra.
Jag håller god min och låtsas att allt är bara bra så jag snabbt lär mig det som skall läras. 
Sen kommer husse och matte säkert snart och hämtar hem mig till mitt eget stall igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar