fredag 28 november 2014

långledig



Jag är tillbaka här på bloggen. Tillbaka för att stanna.
Jag bestämmer numera själv över min tid. Är som det heter utan jobb. 
Jovisst, helt frivilligt men måste nog ändå medge att det medfört blandade känslor. 
Vad ska jag nu fördriva dagarna med?...... Ja jag kommer förmodligen inte att gå runt och vara sysslolös och längta ihjäl mig efter jobb. Men jag kommer utan tvekan att både sakna och längta efter mina kolleger. En del mer andra lite mindre, precis som det är i verkligheten. 

Verkligheten ja....ja det känns riktigt ordentligt overkligt att inte behöva kliva upp tidigt på måndag morgon och rulla iväg till jobb. Hur ska det kännas tro?....
Jag tror inte att jag kommer att fatta det hela på flera dagar eller veckor, kanske månader.
Jag har älskat mitt jobb och mitt uppdrag men nu vill jag njuta lite av livet utan förpliktelser.

Mannen är i kväll på julbord med show så det blir för min del att hänga ensam framför TV med en Budapestbakelse och något drickbart. Troligen en stor kopp te.
Sen kommer jag att somna på soffan och invänta myrornas krig och mannen som på småtimmarna kommer hem, väcker mig för att jag inte ska ha nackspärr imorgon.
I morgon kommer allt att kännas som vanligt. Tror jag!!



De vackra blommorna jag fick idag får väl påminna mig om verkligheten



Tomten kommer särskilt att påminna mig om det goda samarbete vi haft


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar