söndag 9 november 2014

Dags att flytta hemifrån




Det är dags. 
Slut på lek och stoj i hagen hela dagarna. Slut på bus med husse. Slut på kvällsmys med husse. Slut på smågnabb med mamma. Slut på mysiga stunder med mormor.
Det är dags att ta på det bästa täcket och göra mig beredd


Det är dags.
Dags att säga adjö till både mamma Cross och mormor Fran. 
Dags att åka hemifrån med den konstiga skakiga och rullande boxen som husse kallar för släp. Dags att lämna både mamma och mormor (som förresten precis kommit tillbaka hem efter att varit borta så länge).
Dags att vinka farväl till husse som varit så snäll och mysig.
Dags att lämna den stora fina hagen och allt bus som jag gjort där.
 Det är dags
Dags att ta klivet in i vuxenvärlden
Dags att sova borta för första gången i mitt liv.
Dags att få träffa andra hästar och andra människor.


Det är dags
Dags att lämna de snälla människorna som alltid har funnits där för MIN skull.


Det är dags

Dags att gå vidare, om än på osäkra ben.
Jag är lite rädd men litar på husse att detta är bra för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar