torsdag 6 november 2014

till minnet av Gustav Adolf.s dödsdag


En nästan helt vanlig torsdag är nu till ända.
Efter en massa strul och stress på jobbet för min del och en sjuk man kände vi oss väl värda en mysig stund med lite vardagslyx.
Upp i soffan med en bakelse och en kopp te. 

Till minnet av Gustav II Adolfs dödsdag 6 november 1632 har vi unnat oss en bakelse. Så som vi brukar denna dag.
Nu måste jag vara helt ärlig och säga att det var inte den godaste Gustav Adolfsbakelse jag ätit, men den dyraste. 
Två bakelser för 74 svenska kronor. Det är vad jag tycker dyrt.

Nåja nu är dom uppätna och allt är frid och fröjd.
Nu ska jag ägna mig åt lite mer arbete vid datorn innan det blir dags för sängen.
Till er andra kan jag bara säga God Natt och dröm vackert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar