söndag 2 november 2014

Dagen efter



Igår gick det bara inte att sova. Inte ens kom jag i säng i rimlig tid. Klockan visade strax över tre när jag kröp ner under täcket, puffade till kudden och trodde jag skulle somna bums. 
Så var icke fallet. Sömnen lät vänta på sig. Hur länge vet jag inte men minst ett par tre vändor i sängen i vart fall.


Vad var det då som höll sömnen borta. Ack jo som så många gånger förr blev jag kvar vid datorn. Ett problem uppstod som jag bara ville ha iordningställt innan sänggående. Hur fel kan jag ha. Jag borde ju veta bättre. 
Lösa problem när tröttheten gripit tag i mig och ögonen inte riktigt vet vad dom ser är ju dömt till misslyckande. Så även denna gång. 
Jag kunde inte göra mig fritt tankarna.

Idag tänker jag på ett gammalt ordspråk/citat från någon som jag glömt vem.
Jag minns dock hur det löd. 

När du avslutar dagen, så befria dig från den. Morgondagen är en ny dag som med hopp och löften är alltför dyrbar för att man ska slösa bort ett endaste ögonblick av den med tankar och bekymmer från gårdagen"

Så bör jag kanske tänka.

Nu är det iallafall ny dag och vi har haft trevlig besök besök. 
 Kotlett, sås och potatis med tillbehör var det som bjöds på idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar