onsdag 26 augusti 2015

alla hundars dag



Så här på "alla hundars dag" vill visa några av de hundar som delat hem med oss.
Några är ofta med på bild se de får avstå denna gång.
Några finns inte längre med oss.
Arro var en stor snäll kramgo hund som bara ville väl. En underbar barnhund. Tålamod som få och var husses älskling.


Blondie, en bestämd Golden Retriever dam som egentligen var lite osäker.
Fick två helt bedårande valpkullar om vardera 10 valpar.
Skulle vara ungefär 20 år om hon funnits med oss.
För henne var det bara husse som gällde


Frida, eller "Havalidens Ögonfröjd" som enligt stamtavla var hennes namn, var en helt ljuvlig skapelse. Snäll, ja det räcker inte, modig och smart. Tyvärr blev det ingen blindledarhund av henne. Hennes betydligt större intresse var att ständigt fokusera på mat och godis.


Så har vi Hero. Också han en Golden Retriever. Var kom han ifrån? Hur kom han till vår familj. Ja, jag minns knappt.
Men det jag minns är att han varje dag tog en egen promenad längs samma vägsträcka, vända på samma plats och traskade åter hem. Att cykla med honom var inte helt riskfritt. Ville Hero stana, så stannade han och nu menar jag STANNA.
Det var många år sen hans liv slutade men minnet finns ju kvar.


Så avslutar jag med en hund som ännu lever. "Bengtsson" kusinen från stan som våran Frank verkligen inte gillar. Varken Frank eller Bengtsson är några bråkstakar men båda har svårt för den sociala biten.
Bengtsson är en pigg och glad hund som visar glädje och tillförlit mot människor. Han är också något som mina nuvarande inte är.... TYST.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar