torsdag 20 augusti 2015

det äckligaste jag hört


Det är surströmmingspremiär idag!!
Om nu detta skulle va något att längta efter.
Det sägs ju att surströmming smakar bättre än vad den luktar.  Jag älskar verkligen inte denna så kallade norrländska delikatess men jag har smakat på den. Vid mer än ett tillfälle. Jag måste säga att det är fel....den smakar till och med värre än den luktar. 
Det finns otaliga sätt att äta denna anrättning men ingen lyckas göra den ätlig. Den GÅR helt enkelt inte att äta. 
Varför ska man äta rutten mat?? 
Nu vet jag ju att massor av, framför allt, norrlänningar kommer att skrika ut sin ilska. " den käringen kan ju inte vara klok"!!!!
Nä, så är det kanske, men jag har hört talas om än äckligare saker.   
Surströmminspizza
Det måste väl va det äckligaste som finns. Finns det verkligen någon som köper en sådan? Finns det någon pizzeria som bakar en sådan....och i så fall kommer kunder tillbaka till den stanken???

  Nä då föredrar jag honung....

 Det är också  honungens dag idag
Det passar betydligt bättre min smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar