lördag 1 augusti 2015

Augusti är här....

Hur kan det redan va Augusti??
Själv väntar jag ännu på sommaren. Men, kalendern kan väl inte ha fel....det är visst redan augusti.
Så, idag den 1 augusti är det bland annat "hattens" dag.
Ja, vad kan väl vara lämpligare när det på söndag är Danskt galopp Derby, hattarnas stora dag. 
Mannen och jag tänker bege oss över för att titta på vackra hästar och vackra människor och inte minst både vackra och spektakulära hattar. Här är uppfinningsrikedomen stor. Här är inget främmande.
Själv kommer jag inte att bära någon hatt. Tråkigt för jag skulle så gärna vilja men jag glömmer av det varje år.

Nu är det inte bara hatten som har sin egen dag idag, det är även senapens. Ju du läste rätt "senapens dag" är det också idag den 1 augusti. Kanske något att komma ihåg (eller inte faktiskt)


Skånsk senap som sig bör. Stark och grovkornig. 
Vi är ju i Skåne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar