lördag 9 december 2023

Vi firar......hurra, hurra, hurra



Först firar vi naturligtvis Jörgen och Magnus som fyller år denna gråmulna lördag. Jag tror inte de bryr sig så mycket om vädret, de får säkert en fin dag ändå. Det hoppas vi verkligen. Hurra, Hurra, Hurra.

Så är det ju Anna-dagen. Anna är vår fina horsekeeper.
Det är väl inte den bästa bilden jag har på Anna men in dator lät mig inte hämta upp någon annan. Denna får alltså duga.



På Annadagen är det dags att lägga lufisken i blöt om den ska bli klar till jul. Numera tror jag inte det är så många som själv lutar sin lutfisk. 


Denna hårda fisk skulle först sågas i lämpliga bitar, sen läggas i lut och dagligt byte av vatten.

Numera köper vi vår lutfisk så här.....

fix och färdig. Ja, nästan, även denna behöver blötläggas för att bli ätlig. Gott tycker mannen och jag men vi är, i vårt umgänge, ganska ensamma om att tycka så.

Så är det pepparkakans dag, ej att förglömma. Pepparkakor vill vi ju ha nu till jul. Eller??



Detta är en av våra favoriter. Anna heter den ju också så vad kan bli fel.

Detta var allt för idag. Nu ska det firas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar