torsdag 7 december 2023

Nya inköp


Det blev en loppisrunda idag. Inte mycket gnäll från manen faktiskt. Två loppisbutiker besöktes och det inhandlades lite burka, plåtburkar från då. 
Mest nöjd med blev jag över Brödburken från Tupperware för 20 kronor.


Det priset går väl inte att pruta på?

För övrigt har väl dagen varit som den brukar. Dock har vi grattat grannfrun som fyller år idag. En enkel blomma blev det till henne.
En liten power nap har också hunnits med. Bara på 20 minuter men det räknas ändå. Tror jag? 

Allt ska hinnas med till jul och nyår. Nu vet jag att så inte blir fallet detta år. Vår julstädning och pyntning har ännu inte påbörjats och detta beror på att huset är omringat av män. Ja kanske inte det är männen som är problemet utan mer de ställningar som de låtit sätta upp runt hela huset silket innebär att allt vi hade ute nu finns här inne. 

Ändå måste man ju äta. Idag blev det så enkelt det kan, pytt i panna med ägg och rödbetor. Hur som så blev vi mätta.


Nu ska jag snart ta plats framför tv:n och kolla på finalen av Robinson. Jag är ingen vän av Robinson men ser det trots allt varje år. Varför???

Ni kan göra det ni vill och hoppas det blir till glädje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar