onsdag 6 december 2023

små små snöflingor.....



Det är ganska långt kvar till jul men redan har vår vita amaryllis gett upp. Hängde med huvudet så den får nu fungera som snittblomma. Synd! Gillar amaryllis men ibland blir det fel.

Små små snöflingor dalar sakta ner mot marken denna onsdag. Tyvärr blåser det också så det kan ju faktiskt ställa till med en hel del problem och oreda på våra vägar. Kör försiktigt alla ni som måste ge er ut.

Ut ska jag idag. Jag och mina två bästisar ska iväg på julbord idag. Vi gör det varje år och det är fantatiskt kul att träffas och prata lite skit. Jo, vi träffas ju mer än till julbord. Ca var 6e vecka blir det att vi går ut och äter. Mycket trevligt.

Idag vill jag minnas en av mina hundar igen. En supertrevlig ras som jag gärna velat ha igen. Men, också en ganska aktiv och arbetsam ras som kräver mycket av sin ägare. Det är en Liten Munsterländer jag pratar om.


Denna ras har jag i börja på 80-talet fött upp.
hur jag fastnade för just denna ras är oklart men det blev en trevlig bekantskap som gav oss så mycket.
Här några bilder från en utställning september 1980.....

Domarna var intresserade av mina egenuppfödda valpar.....


På den tiden gick det tydligen bra att visa hund iklädd trätofflor.....


Denna utställning blev vi bäst i rasen, bäst i gruppen, bästa avelstid och bästa uppfödare. Kan bara klappa mig själv på axeln.

Ha en fin dag och hoppas ni inte knner er insnöade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar