söndag 12 januari 2014

Nostalgikick



Var kommer allt ifrån?

Idag kändes det så viktigt att leta upp lite bilder och material från förr. 

Förr, då allt var bättre??, eller??
Förr, då livet lekte och hela livet låg för våra fötter, vi som var tonåringar eller mycket unga då det begav sig.
Förr, då bekymmer inte hade fäste och drömmarna avlöste varandra.

Mitt intresse kretsade vid tiden för djur. Hundar framför allt. 
För mig fanns det bara en ras....schäfer. Denna stora ståtliga och intelligenta hundras ville jag ägna mig åt. Först som brukshund och sedermera blev det även utställning och avel.
Min dröm slog på sätt och vis in.
Jag skaffade mig hund. Började på brukshundsklubben och snart var tävlandet igång. Det gick bra! Många placeringar och vinster genom åren.
Jag fortsatte som instruktör på brukshundsklubben. Tävlandet fortsatte och det mesta kretsade kring hundarna.

Hundarna på bilden är mina två första egna hundar.
Att det var länge sedan vittnar väl bilden om. Bilden är 48 år gammal. Ja faktiskt. Vad tiden går.

Men långt innan jag fick egen hund sprang runt och rastade hela byns hundar.
Kanske skulle skola och studier fått större utrymme nu när man ser i backspegeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar