måndag 6 januari 2014

Semesterdrömmar



Semesterdrömmarna börjar ta fart på allvar.
I mina drömmar kan jag se det blå medelhavet som bara ropar "kom och känn värmen". 

Jag kan höra sorlet från semesterglada människor som badar, spelar strandspel av skilda slag.

Jag kan höra barnens tjat på glass och läsk på de mest skilda språk. 

Jag ser människor som borde lämnat solen för flera timmar sen, långt innan skinnet börjat brännas bort.

Jag kan känna doften från strandrestaurangens inhemska specialitéer.


Jag känner mig lat och väldigt priviligerad som kan ligga  i solstolen med min bok eller mitt svenska korsord och bara låta dagen rinna iväg.

Jag kan känna lyxen att få sätt mig till dukat bord varje dag och få min middag serverad.

Jag kan, om jag vill, strosa runt och insupa landets kultur

Jag kan välja att göra ingenting.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar