fredag 10 januari 2014

Ny leverantör












Vilken överraskning. Med största tydlighet har vi nu, faktiskt just idag fått ännu en leverantör av ägg. Hönsägg.
När jag idag hämtade in ägg från våra alldeles egna supergulliga höns låg det ett ägg som jag inte känner igen.
Det absolut minsta hönsägg jag någonsin sett. Det minsta ägg över huvud taget som jag sett.
Vem kan detta vara som nu bestämt sig för att börja leverera så här små och söta ägg.

Att det är en kyckling/unghöna förstår jag men så här små.......
Undrar om det går att koka........
Att baka sockerkaka på måste gå åt en hel del.

Det normalstora ägget väger 65 gram. 
Det lilla endast 16 gram........

Det lilla ägget ryms ledigt på en vanlig tesked. ja, du läste rätt tesked

Med spänning ska jag följa händelserna i hönshuset. Kanske kommer hon att fortsätta med denna miniprodukt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar