fredag 17 januari 2014

Vinter med förhinder


Idag fick hon stanna hemma.
Det ser väl kanske inte så besvärligt ut och det var det inte heller........på vår gård! 
Väl utanför några hundra meter från huset var det i det närmaste omöjligt att ta sig fram. Så illa att sambon satt fast en dryga halvtimma innan han i snigelfart kunde fortsätta sin färd mot Svedala och jobb. Rekommendationer från sambon att jag skulle stanna hemma åtlyddes efter en del protester. Skulle han försöka ville ju jag försöka. Nu blev det inte så, jag fick vackert stanna hemma.

Nu blev det ju inte så att jag lydde fullt ut. Vid elva tiden kunde jag inte sitta still längre. Måste iväg och kolla läget själv.
jodå det var besvärligt. Stora snövallar längs ena vägsträckan och snorhalt på alla vägar.

På min relativt korta res till byn hann jag ändå med att göra av med min ena telefon (privata). Fram och åter till de två affärer jag besökt och fråga efter min lilla Samsung S3. Inget napp.
Jag var helt hundra på att båda telefonerna var med in till byn. Kunde nästan känna att jag rört vid båda.
Så fel man kan ha.
Här hemma på matbordet låg den och ringde så vackert när jag ringde efter den när jag kommit hem.
Nu är jag både glad och lättad.

Imorgon blir det bio, hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
Biljetterna är klara......check!

Efter bio passar det utmärkt med ett restaurangbesök, bord bokat.....check!

Nu blir det fika. Kanske en semla rent av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar