söndag 19 januari 2014

vinter, vår eller mitt emellan




Fortsatt ont i rygg/njure. kan inte ens sitta i en stol. Inget arbete vid datorn idag inte. Inte mycket annat arbete heller för den delen. Får väl slöa vid TV:n......som jag egentligen inte gillar.

Hoppet finns ändå att det snart blir vår. Så här såg det ut häromdagen i vår trädgård. På en undanskymd plats i vår trädgård stod dessa rara vårblommor. De lovade att våren var på gång.
Annars vet jag inte vad jag skall kalla denna årstid just i år. Kallt javisst, men samtidigt grönt, lerigt och blåsigt.
Några få snöflingor har gjort entre men inte för att stanna som det verkar.

En söndag som denna får det bli en stund med en bra bok. En bok i lyssnarformat på CD. Jag har visst blivit för bekväm för att hålla i boken själv numera. 
Praktiskt med lyssnarbok, då går det utmärkt att samtidigt plocka med middagen som idag blir kassler, sås, potatis och grönsaker. Blir nog hur bra som helst.

Sambon sitter vid en annan av husets tre datorer och kollar på semester-resor.
Grekland eller Turkiet är förmodligen vad som gäller denna gång.
Nu är det ju inte huggit i sten så vem vet, det blir kanske en annan destination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar