fredag 24 juli 2015

alla kan vi behöva lite hjälp


Så snopen jag blev när jag satte mig i bilen för att köra in till byn i eftermiddags. Vaa....den startade inte!!! 
Helt tyst och död. Inte minsta reaktion på liv. Snabbt konstaterades att det var batteribekymmer. Komiskt nog var jag på väg in till vår lokala radio/Tv affär för att snacka batteri till min mobiltelefon!!!
Troligt är att jag (eller mannen) inte riktigt stängt någon dörr  eller kanske någon lampa som stått tänd. Hur som helst var problemet snart ut världen. 
Fram med mannens gamla trotjänare och koppleriarbetet påbörjades. Resultatet lät inte vänta på sig. Direkt startade bilen och vi kunde bege oss in till byn som planerat.

Men vi har gjort mer nyttiga saker idag.... ett helt fullt hästsläp ( nu menar jag fullt) har vi tömt på soptippen. Det var en del sorterande förstås men det gick ändå ganska smidigt. 
Så underbart skönt när man får slängt det som skall bort.
Lite tvätt. Blomsterpyssel och så äggplockning förstås.
Två hundpromenader har det blivit. En extra cykeltur ikväll. (jag och en av hundarna).
Ja, jag är faktiskt ganska nöjd med dagens insatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar