fredag 3 juli 2015

hur mycket kan man hinna med en fredagsmorgon.....


Jag vet inte hur mycket man kan hinna med men jag är i vart fall nöjd med vad jag hunnit med denna varma sköna sommarfredag.
Kliva ur sängen redan vid halv sju för att sticka ut med vovvarna på första kisserundan. Sen blev det tyvärr ingen frukost för min del eftersom ett återbesök hos hos läkaren skulle skulle ske redan klockan åtta. Tur var väl det att det var så pass tidigt eftersom jag inte fick varken äta eller dricka innan besöket. Provtagningen krävde dessa rutiner. Så fick det bli.
Efter läkarbesöket var det lika bra att ta tag i inköpslistan och få den avklarad innan det bar iväg hem.
Sol, sommar och värme.....då är det naturligtvis frukost ute som gäller.


Innan värmen hunnit sänka aktiviteten hos oss alla var det lika bra att ta tag i dagens 2 km. hundpromenad som idag, trots värmen blev dryga 2,5km.



En pause  i skuggan känns rätt skönt


Det solvärma gräset kliar gott på det bara skinnet


Här skulle man kunna ligga en bra stund.


Frank njöt också han av skuggan men ville visst inte ha torrt gräs i sin päls.

Hemma igen väntade en del arbete vid datorn. Sånt som bara måste göras oavsett väder.

Hundarna tog plats i skuggan nära vattenskålen.


Frank intog trappen för att kunna hålla koll


Sittstilen är kanske lite udda men så är han ju en MUDI

Nu måste jag skynda mig ut i solen för att göra just ingenting.
Ännu är det inte ens lunchdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar