lördag 25 juli 2015

Huvudvärk och åska


Ingen bra kombination, både huvudvärk och åska. 
idag har jag drabbats av båda. Jo, drabbats är nog rätta ordet ändå. Huvudvärk hatar jag, ja det gör väl de flesta men jag har det av och till så det är väl bara att genomlida.
Efter att varit med och tränat våra tävlingshästar blev det en en Power Nap på soffan. Inte så kort ändå, ca 3 timmar. Jo det är riktigt 3 timmar låg jag där och snusade.
vaknade med samma huvudvärk.
Värktabletter, mycket vatten och så lite att äta. Nu började huvudvärken ge med sig.

Åska HATAR jag också. Hatar är kanske ändå inte rätta ordet här. Mer LIVRÄDD, för det är just vad jag är LIVRÄDD. Jo jag vet, det är tramsigt, skämmigt och omoget men det ger jag tusan i för jag är LIVRÄDD.
Denna gång hade jag tur. 
Mörka moln vittnade om att det troligen skulle bli både regn och åska precis just där jag befann mig. 
Riktigt. 
När vi var ute på vår hundpromenad kom de första stänken och den första knallen. Då vände jag resolut och sprang, (ni läste rätt) sprang  hem med en förvirrad hundracka i släptåg.
Ovädret blev kort och faktiskt inte ens så märkbart. 
Jag klarade mig!!
Nu sitter jag här, ganska pigg (har ju sovit det mesta av eftermiddagen) och funderar på att lyssna lite på en ljudbok tills John Blund kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar