måndag 6 juli 2015

sparlåga och förra veckans startboxträning



Efter nattens åskoväder har jag idag mest tagit mig fram på sparlåga.
Kan väl inte påstå att jag varit särskilt laddad(om ni ursäktar uttrycket)

Det var ett ordentligt oväder det vill jag lova. Nu är kanske inte mina ord så mycket värda i detta sammanhang för åskräddare person får man leta efter.

Det mesta av söndagen tillbringade vi vid havet med goda vänner som bjöd på en härlig dag med både mat och whiskey i deras husvagn. 
Känns så skönt att komma ut så där och med ens finns inga tankar på något annat än att ha det skönt.
Nåja, det kanske ändå inte skulle passa mig att långligga på en camping. Jag är nog allt för rastlös. Vad mannen tror och tycker är inte ens lönt att fråga.

Idag har vi varit inne på Jägersro för träning. Det är ju dags för start på lördag igen för en av dem. För Lomax. 

Förra veckan var vi inne och gjorde startbox-träning med vår tvååring. Det gick mycket bra


Att bara stå utanför och kolla in är ett sätt att bekanta sig med dessa trånga boxar.


En äldre häst som förhäst är viktigt. Det gäller att inte hästen blir skrämd.


Det är mycket trångt i boxarna och det är lätt att bli skrämd. En häst som vägrar gå i startboxarna har ingen karriär som tävlingshäst. Det är ett måste att gå in.


Allt gick fint och både jockey och häst är nöjda och glada

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar