tisdag 7 juli 2015

lätta sommarmoln


Med dryga 20 grader på termometern har det idag varit ganska behaglig värme. Inte för var varmt och inte för svalt.
Stundtals en lätt bris men inte på något vis besvärande.

Under dessa gynnsamma förhållande har jag idag faktiskt fått gjort lite nyttigt.
Kände arbetslust och iver redan när jag steg upp tidigt i morse. Klockan var ännu inte slagen 06.00 när jag satte mina 39:or nedanför sängkanten och klev vidare till mitt arbetsrum. Här fick jag gjort ganska mycket som jag bara skjutit upp.

Min arbetsiver satt i sig, så efter frukost blev det både dammsugit hela bottenvåningen och golven tvättade i kök, hall och badrum. 
Gissa om det blir smutsigt av två hundar, tre kattor och två lite slarviga personer som springer ut och in mest hela tiden.

Tro nu inte att det var slut här. Nä icke. Några stängselstolpar flyttades in i förrådet, tre lådor med nerpackat porslin sorterade och en del kastades.

Efter lite förmiddagsfika fick det bli en tur till Trelleborg. Inte så långt men en tur på några mil.



Hemma igen var det hög tid för lite finfika med iskall saft. Nu hade nog temperaturen stigit några grader faktiskt.




Ja, så ungefär har jag/vi haft det denna härliga tisdag.

Nu blir det soffhäng, lite gofika och så slötitta lite på någon gammal repris eller vad nu det erbjuds på TV.

Utanför har det nu börjat regna. Inte något skyfall precis utan bara lite lätt sommarregn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar