torsdag 8 juni 2017

ibland blir det fel....




Förra veckan tog mannen och jag tag i en del "måsten" som vi dragit på en längre tid. Detta innebar bland annat att röja och kasta lite  (helst mycket) från våra skåp, lådor och förråd.
Nu började vi så smått med en av samlingarna i förrådet. Här skulle det slängas, kasseras och kastas.
Det blev ett helt hästsläp fullt med allt möjligt

Igår när vi skulle använda vår potatisskalare som alltid står i uterummet upptäcktes att locket fattades????? Och utan lock till vår smått antika potatisskalare funkar det liksom inte.

Det tog mig inte många sekunder innan jag förstod att locket var det lock som jag trodde var ett gammalt mickro-lock och som jag så glatt kastade när vi röjde.


Så därför blev det idag en tur in till Malmö för att inhandla en ny potatisskalar. Denna gång hottade vi till det och det blev en elektrisk. Men jag kommer även att köpa en manuell som den gamla för det är inte helt fel att kunda veva runt potatisen utan att ha tillgång till ström.

Det är bra att kasta saker men helst inget man behöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar