tisdag 6 juni 2017

trångt på arenan




Nationaldagen idag!
Fram och upp med vår svenska flagga. Gå man ur huse för att fira. Gör denna dag till en fest, en tradition att hålla vid liv. Kika lite över axeln och kolla på Norge. För norrmännen är deras nationadag näst intill helig.
Hurra Hurra Sverige!
Det är visst inte bara Sverige och nationaldagen som firas och hyllas denna dag. Sillen ska också hyllas idag. Snart, om någon vecka tycker jag att sillen bör stå i centrum då vi firar midsommar. Där hör sillen hemma.





 Potatis har visst också "sin" dag idag. Nyppotatis är så ruskigt gott att jag kan stoppa i mig allt för mycket av den varan. Både sillen och potatisen tycker jag hör den svenska sommaren till och får väl vara med firas denna dag.



Slutligen är det visst också fruktens dag idag. Kanske lite mer otippat eftrsom vad jag förstår finns inte någon svensk frukt mogen nu. Men så var det ju heller ingen som sa att det skulle vara svensk frukt.


Hur som helst så önskar jag alla en riktigt fin och härlig nationaldag, gärna med både sill, potatis, frukt och varför inte en nationaldagsbakelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar