tisdag 27 juni 2017

ta´t lugnt...

Det trodde jag aldrig.....
Idag har det dock konstaterats att jag, åtmistånde för tillfället, har aningen högt blodtryck.
Efter mycket tjatande från mannen och några andra har jag äntligen knallat iväg till doktorn för ett utlåtande. Utlåtandet löd, högt blodtryck som skall kontrolleras vid ytterligare tre veckor. Nåja det blir nog bra det här.

Vädret idag krävde nästan både jeans och tröja med lång ärm, det var med andra ord ganska kyligt även med mina referenser. Jag tror att sommaren gjort ett uppehåll. Hoppas på ett kort sådant för nu vill vi ha sol och värme.

Mannen och jag ska försöka locka fram sommarkänslan med lite matjes med tillbehör till middagen idag. En öl till kan det kanske också bli, i vart fall till mannen.


Senare ikväll är det dags för årets första " allsång på skansen", tänk redan dags igen. Så var det väl allt av nya program som sänds detta datum. Jag drar mig nog tillbaka med en bra bok därefter. Lyssnarbok naturligtvis, är allt för lat att hålla i en vanlig bok.
Boken jag lyssnar på nu heter "den som dödar" och är skriven av en för mig ganska okänd författare vid namn Samuel Karlsson. 

Nu drar jag mig tillbaka till soffhörnan och väntar på sommaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar