fredag 23 juni 2017

Midsommar......





Det har regnat inatt. Ganska rejält, men nu är det uppehåll och jag tog en kort promenad för en stund sedan. Det luktar så gott efter regnet. En doft som för med sig minnen från barndomens somrar.
Jo, det är förstås högst skiftande väder, precis som status på min huvudvärk. Ömsom smärtfri, ömsom migränliknande smärta.

Årets längsta dag var ju i förrgår så då betyder det kanske att dagarna börjat krympa.
Jag vill inte att det ska vara så.


Midsommar är väl blomstertid om något......då kanske vi inte främst tänker på julstjärna.
Jag vet inte vad som är fel men denna julstjärna som nu är dryga 6 månader och har inte fällt ett enda blad. Hos oss är livskraftiga blommor och växter högst osannoligt. Jag/vi har med andra ord inga "gröna fingrar". Trots detta står denna julstjärna lika fin som den dag i slutet av november 2016 då den fick följa med mig hem från "mitt" ICA.

Shit the same.....
Nu är det midsommar.
Glad och fin midsommar på er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar