lördag 17 juni 2017

jag hittade en gammal bild......



Satt åter igen och plockade med lite gamla foto ikväll när denna bild dök upp. Jag skrattade för mig själv när jag mindes hur det utspelade sig då det begav sig. 
Vi hade köpt ett hus med en lagom stor trädgård som bara behövde röjas lite. Just på denna plats gällde det att ta i med hårdhandskarna och lämpliga redskap. Lämpligt i detta fall var en ganska stark jordfräs.
Jordfräsen var tung, stark och ivrig när den fick order om att slita bort den odling som fanns på platsen. Odlingen var krondill och pepparrot! pepparrot är inget att leka med när det kommer till att avlägsna. Den bet sig fast allt den orkade och vägrade att ge sig i första taget.
Jordfräsen slet, drog och hoppade, eller rättare studsade fram i landet. Man kan nästan säga att den skenade över stock och sten. Allt som kom i dess väg slets upp och förstördes, allt utom pepparroten.
Jag kan lova er att det krävdes mer än ett försök att besegra den grödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar