fredag 26 oktober 2018

att fira en knöl......




Den enda knöl jag verkligen älskar firas idag.
POTATISEN!
Jo, jag äter helst ingen måltid utan potatis. Nu vet jag att allt för mycket av den varan inte är det optimala livsmedlet, men jag älskar potatis i alla former så jag skiter i alla pekpinnar kring denna knöl.
Ät gärna potatisen med skal för där finns ju alla nyttiga vitaminer och mineraler.  Så har jag hört att man gärna ska äta potatisen kall då förändras stärkelsen och du känner dig mätt längre.
Må så vara men helst varm potatis för min del.


Regnet sipprar ner från en grå himmel idag så vi stannar nog inne i den goa värmen hela dagen. Då bortsett från de tvugna promenaderna med hundarna. Så är det att ha hund. Medaljen har som bekant två sidor.
Charley tar det med ro. Det får väl ta den tid det tar.

Nädå, det är inget vilddjur eller något utomjordiskt monster. Det är bara Frank, vår egna lille galenpanna.

Väl hemma från vår promenad slutade det regna...hmmm.
Kanske kan jag hinna med lite nyttigt "hemarbete".
Fast när jag tänker efter blir det nog ännu en mysdag i soffhörnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar