måndag 1 oktober 2018

hösten är här


Jag gillar hösten!
Vackra färger och för mig ett otroligt lugn. Känner mig alltid väl till mods på hösten. Ingen höstdepression här inte. Nu är jag ingen svampplockar människa men skulle gärna varit. Måste va underbart att få strosa omkring i skogen och plocka med sig både svampar och bär. Är lite (läs mycket) osäker på svampar så därför låter jag bli.

Denna hösten är lite annorlunda en tidigare. Numera bor vi i "stan" och inte på landet. Bara en sån sak. Nu vill jag inte påstå att vi saknar landet men annorlunda blir det ju ändå.
 Massor med möjligheter att få uppleva naturen har vi ändå. 

Vad kunde varit bättre än att fira Oktobers intåg med en tårta så här på gräddtårtans dag, men tyvärr den åt mannen och jag upp redan igår så det blir inget av med de.

Istället kommer jag idag att köpa årets "rosa band" till förmån för Cancerfonden



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar