onsdag 10 oktober 2018

det enda jag saknar


Det är äggets dag idag....det saknar jag nog lite grann att kunna gå ut och plocka sin egna frukostägg.
Trodde aldrig jag skulle gilla höns så mycket som jag gjorde. En speciell känsla när man sitter där vid frukostbordet,  och äter ett ägg från sina egna frigående höns.



Har varit ute på aktiviteter hela dagen idag och träffade där en vän från förr och inte oväntat började vi tala om hästar. Hästen vi förde på tal idag var ett halblod som hette Maron. En eldig dam med mycket nerv efter sin mamma som var ett fullblod.
Tyvärr finns inte så värst mycket bilder på henne så det fick bli denna från Maj 1974, då var hon endast någon månad gammal. Tiden rinner iväg och vi med den.
Nu tänker jag hålla kväll.
Vi kanske hörs i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar