torsdag 25 oktober 2018

länge sen .......



Idag steks det köttbullar hos Gustafsson-Tiller
Det var så länge sen så jag minns inte riktigt när det var senast. Jo, det var ju naturligtvis förra julen men det räknas inte riktigt. Nä idag blir det middags köttbullar, stora och saftiga.

Det var inte meningen jag skulle ge mig iväg till affären idag eftersom jag handlade ganska rejält i går och i förrgår. Men, så kom jag på att kålpuddingen som vi planerat ha till middag idag nog får stå över. Bruna bönor i förrgår, kålsoppa igår och så kålpudding idag, det blir nog lite väl mycket för en av magarna i familjen (inte min). 


Sagt och gjort, när mannen stuckit iväg till träningen startades bilen och turen gick till vår ICA affär. Tur eller otur, här fanns mycket "bra att ha" att handla. Så blev det naturligtvis också och nu måste nånting lämna frysen så de nyinköpta varorna kan komma in i kylan. Får väl se hur det går med den saken.


En liten namnsdagshälsning till Inga, min mor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar