fredag 11 oktober 2019

Äggets dag


Äggets dag, då blir det lite stekta ägg som ska bli pålägget på mackorna till fikakorgen.
Ägget tillhör nog ett av de mest användbara livsmedel för min del. Så mycket gott det går att tillaga av dessa.

Numera har vi ju inga egna höns, som jag ibland kan känna att jag saknar. Att kunna gå ut på morgonen och plocka in ett eller flera rykande färska ägg till sin frukost är fantastiskt. Nästan oslagbart. Dock blir det väldigt dyra ägg. 
Numera får det bli köpta ekoägg, vilket också duger.

I går blev mannen av med sin telefon. Troligen tappad när vi i går eftermiddag var iväg på apotek och på ICA i vår hemkommun. Ingen telefon är inlämnad och vi räknar med att den aldrig kommer tillrätta.
Nu gäller lånetelefon och nästa vecka köps en ny.
Vad har vi nu lärt av detta då?? Ingenting faktiskt. Telefonen var hanterad med försiktighet och förvarades på ett bra ställe, men när olyckan är framme så är den. 

I denna sekund har jag nåtts av et meddelande:
TELEFONEN ÄR HITTAD!!!

Åter till frågan "Vad har vi lärt" av detta???.
Jo faktiskt att LETA BÄTTRE.
Minst tre gånger har vi letat i bilen och under stolarna där det visade sig att den låg. Skäms på oss.

Om jag inte skämts ihjäl så kanske vi hörs här på bloggen i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar