lördag 26 oktober 2019

en knöl att uppmärksamma



Denna lilla jorpära har sin egen dag idag.
Potatis har vi nog de flesta av dagar så även denna dag dock i ett något förädlat utförande, potatisgratäng.

I går började jag med att försöka plocka bilder från min väninnas telefoner. Det går väl så där. Har problem med att ladda telefonerna och utan laddning ingen åtkomst till bilder. Ger inte upp, gör ett nytt försök i morgon annars får väl väninnan kallas in att hjälpa till.

Hösten har kommit  till vår ankdamm.


Detta till trots simmar både ankor, sothöns och några gäss stillsamt och rofyllt runt i dammen och verkar trivas med det fina höstvädret. Så gör även vi. Det blev en fin höstpromenad med Frank idag. Mannen är på tävling så vovven fick nöja sig med mitt sällskap.

Nu stundar någon timme framför datorn i hopp om att kunna se loppen från Danmark. Spännande idag. Två av våra hästar startar. Båda i samma lopp.
Det känns ju bra, slipper jag bli nervös två gånger.
Skämt åsido, jag är inte särskilt nervös numera. Kan ju ändå inget påverka härifrån. Men spännande är det ju ändå.

kanske syns jag här på bloggen igen i morgon. Tittar du också in.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar