torsdag 24 oktober 2019

ett alternativ som får duga






Raggsockans dag idag! Men om man nu, som jag, inte har några raggisar får jag väl leta fram vad jag kan tänkas ha i gömmorna. 
Det fick bli ett par av mina "gamla" ridstrumpor. Ja, gamla vet jag inte, så tillvida, de är aldrig använda men länge sedan de inköptes.
Vem vet som det heter i det gamla ordspråket," den som söker han finner". Kanske där någonstans i en låda, nerpackade och glömda, där kanske finns ett par raggsockor.

Nu ska jag inte leta idag för idag ska jag städa lite, med betoning på lite. Det får räcka med badrum, toalett och sovrum idag resten får bli i morgon ( eller annan dag).

Dimman har legat tät här hos oss på morgonen men det har lättat upp nu. Gillar inte dimma. Kan stå ut med de flesta väderfenomen men inte dimma. Nu är jag ju inte i position att göra någon förändring på detta så det får väl bara passera.

Igår fick jag en gåva av Ica Maxi. Det var ett taco-kit bestående av tortillabröd, tacosås, tackokryddor, tackoost och gräddfil. Inte så illa faktiskt.
Nu är jag inte så förtjust i tacko men man tackar och tar emot.

Slut snackat för idag. Nu väntar jycken på en promenad och så ska det bli.

Syn kanske här på bloggen i morgon...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar