onsdag 2 oktober 2019



I dag är det dags.
Det ska bli ögonoperation idag. ( jag har lånat en bild) Visst känns det lite märkligt och aningen oroligt men det ska säkert gå bra. Tyvärr har jag fått en eftermidagstid så det blir en lång väntan här hemma. Alltid bättre få sådant gjort på förmiddagen tycker jag.
Höstvädret visar sin vackraste sida just idag. Även med lite sämre syn. Jag gillar hösten för dess fina varma färger, stillheten och lugnet som jag uppfattar. Alla måsten tycks va borta. Krypa upp i soffan, tända ljus och kura skymning, det är sådant jag gör under hösten.

Tidig morgon steg jag upp denna fina höstmorgon och satt igång långkok. Det blev rotmos, kokta gulbetor och kokta polkabetor som nu är inlagda.
Allt medan mannen sov sin skönhetssömn. Nåja, med undantag av kort morgonpromenad med hunden.

Nu frukost och lite pussel innan det är dags att åka iväg till rikets tredje stad.
Tänk på mig. Tyck synd om mig. De gillar jag.....

Hörs gör vi någon annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar