söndag 13 februari 2022

ett av mina favoritprylar.........

Huvudvärk och kramp kan få vilken välbehövlig sömn och vila som helst att ge upp.
Så var det för mig i morse. När klockan närmade sig sex var det liksom lika bra att kliva upp.
Nu är jag i vart fall uppe. Har druckit min första kopp te, startat en maskin tvätt, öppnat och stängt för Guldkatten ett antal gånger så nu kan jag slå mig ner vid datorn en stund innan nästa kopp med te.

Denna dag är det visst årliga dagen att byta tandborste. Det är tandborstbytardagen idag. Själv har jag ett antal tandborstar att välja och byta mellan så något helt ombyte blir det väl inte. 



Men visst, det finns en sprillans ny i skåpet om andan skulle falla på.

Jag tror det kan bli en tur till vår närbelägna loppis idag. Kom aldrig iväg igår eftersom det var kallt och halt och i sådant fall var tvungen att ta cykeln eftersom mannen hade andra intressen inplanerade.

Mellolördag igår. Ja, vad ska man säga om det då? John Lundvik gillar jag så det var väl ok, men för övrigt.....ja, vad vet väl jag?


Det ska serveras lufisk till middag här på Casa Prelata denna söndag!


Här står den nu i vattenbad för att få ur sig luten och bli ätlig.
Tror inte så många av de vi känner vill komma och käka hos oss denna dag. Inget populärt i vår bekantskapskrets.

Jag hoppas ni alla får en fin söndag med allt det ni önskar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar