lördag 5 februari 2022

Tid



Bilden har jag lånat

I Turin i Italien måste hundägare gå ut på promenad med sina hundar minst tre gånger per dag. En lag som infördes 2006. En självklarhet kan jag kanske tycka.
Straffet kan bli bötesstraff på motsvarande ca 5000 svenska kronor. Detta för att försöka bekämpa djurplågeri. Denna lag kan nog behövas på många fler platser och länder.

Nåja, nog om detta.
Det är lördag och som vanligt gör jag intenting.
Har sovit dåligt inatt. Vaknade redan halv ett inatt och trodde det var dags att stiga upp. Tog mina hörlurar och letade upp en podd att lyssna på. Efter kanske 45 minuter infann sig sömnen och jag sov, om än dåligt, till klockan sju. Lite tung huvudvärk som jag tror kommer från mitt höga blodtryck som förtillfället bara stiger och stiger.

Fick med mig mannen ut på en kort promenad. Efter en stund ute känns det oftast bättre även om huvudvärken är kvar. 
En stund till med mitt pussel, sen blir det dusch och göra sig iordning för kvällen. Bortbjudna ikväll, så det längtar jag efter.

I kväll är det dags för Mello. Kan jag både ha och va utan.
Däremot ska jag nog kolla på "så mycket bättre" Darins kväll som går repris senare ikväll. Gillar Darin.

Funderade lite över vad jag gjorde igår.... nää, min förmåga att komma ihåg t.ex sångtexter från då det begav sig är betydligt bättre än att komma ihåg varför jag gick in till köket.
Nu minns jag, skulle ta fram en värktablett. Roligare gå bort utan huvudvärk.
På tal om tid. När man var barn var tiden väldigt  lång. Långfredagen, nyårsdagen och de flesta skoldagarna. Loven var korta och rann snabbt undan. Jag vet inte när det vände. När började visarna  på klockan snurra allt fortare?
Trodde när man blev pensionär skulle man få gott om tid till allt man ville göra. Pyttsan! Ingen tid över till något. Hinner inte med. Hur har min vecka sett ut hittils då?
Jo, i måndags blev det en promenad sen tror jag inte jag hann med något mer.
Tisdag, hann jag bara med att glädjas åt barnbarnets nytagna körkort
Onsdag, Tog jag det lugnt och vilad mig.
Torsdag, Häktiskt dag. Först frissan och direkt därefter provtagning på vårdcentralen.
Fredag, Ännu en dag med mycket att göra. Stallet för att kolla på några hästtänder.
Lördag idag, först promenad sen lite pussel och nu blir det en timme på locket.
Visst har vi pensionärer det snärjigt att få tiden att räcka till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar