fredag 4 februari 2022

oanmäld besiktning

Denna dag gjorde jag en (nästan) oanmäld besiktning i stallet.
Jo, jag ville kika lite på tänderna på en av hästarna. Hade någon skada skett eller var det växling av mjölktänder? Mannen och jag for i väg till stallet på förmiddagen och mycket riktigt, det var nya tänder som pressat ut de gamla uttjänta tänderna. Skönt, så slapp vi fara till hästtandläkare för åtgärd.

Nu bjöd MP (inte militärpolisen) på lunch.



 Det serverades fläskytterfile, stekt potatis och en sås som var lite för stark för min smak men allt smakade supergott.

På utbytarbänken låg stallkatten Alice och väntade på sin belöning



Mjukost, är visst vad hon gillar bäst efter makrill i tomat.
Allt är mannens fel som skämmer bort katten med godsaker varje dag.
Hunden Bengtson (Benzo) kom också på besök men han fick nöja sig med en skiva knäckebröd.

En aktivitet som jag utför varje dag är pussel. Denna dag inget undantag.
Jag har inga rutiner som jag gör enbart på helgerna, alla dagar ter sig lika för mig/oss. Så är det nog för många pensionärer. 
Idag funderade jag lite över mian kylskåpsmagneter. Har kylskåpspoesi som jag tycker är ganska så kul. Länge sen nu sen jag satte upp några. Kanske senare idag. Eller i morgon.

Någon promenad lär det inte bli denna dag. Regnet öser ner och har gjort så hela dagen.
Skönt att bara sitta inne och kolla på en gammal repris av Morden i Midsomer.

Önskar er alla en fin helg

1 kommentar:

  1. Bra med inspektioner
    Vill man ha fika får dom vara föranmälda

    SvaraRadera