torsdag 3 februari 2022

Städare bort....




Städare och städerska ansågs vara så starkt negativt laddat att det år 1966 lanserades ett nytt ord för dessa tjänster, nämligen lokalvårdare. Blev det bättre status på dessa yrken då? Nä, det tycker jag inte.
I vårt hem skulle det verkligen behövas städas, eller lokalvårdas, men det får vänta.
I detta heldagsregn vill man bara krypa upp i soffan eller som katten.......


krypa upp i sängen och ta en lång power nap.
Tyvärr ser det ut som antingen är det sängen som är för liten eller katten som är för stor, för hela Guldkatten får visst inte plats. Svansen får hänga utanför.

Trots tråkigt väder har jag fått avklarat nya blodprover och både mannen och jag har varit till frissan och lämnat hår. Nu går vi nog mot våren.

Ännu en vecka, sen ska visst de flesta covid restriktionerna slopas. Då blir det väl fritt fram.
För min del ska jag fortsatt va försiktig och munskydd, handskar och sprit ska ännu inte avskaffas hos oss.

Idag har jag lärt något nytt. Lathet är nyckel till livet!
Hur då undrar du kanske? Jo, kaniner hoppar och springer i åtta år. Sköldpaddor gör ingenting i 150 år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar