torsdag 17 februari 2022

Lim eller klister



Skulle laga en liten tingest idag när jag började fundera över om det var lim eller klister jag skulle använda?? Skillnaden är visst hårfin , båda är ju ett bindemedel med avsikt att foga samman.Nånstans nångång har jag fått höra (lärt mig) att om man ska foga samman tunna böjliga material som papper, papp, folie eller dylikt är det klister som ska användas. Rätt eller fel, vad vet jag.
Nu var det en bokpärm som skulle lagas men huset hade varken lim eller klister så det blev inget återvunnet denna gång. Till skräphögen!
Fast å andra sidan, om jag ska spara ett pussel är det ju pussellim som används?? 

Så har vi ju Karlssons klister som enligt reklamen är ett superlim ???

Jag ger upp!!



Häromdagen var mannen och jag en tur till den lokala loppisen. Inget skulle vi handla men med hem kom ändå denna  ( plus en) härliga temugg.



Den är invigd i dag. Jo, så där. Kommer nog att leta efter fler, då jag vill ha en riktigt mysig mugg till mitt frukostte. Men den får fullt godkänt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar