tisdag 1 februari 2022

Så var det Februari



Idag är det hela 7 år sen Elin red Lomax första gången.
Ridningen gick hur bra som helst även om Lomax vid fotograferingstillfället gapar och ser ut att streta emot. 
Tyvärr ser vi alltför sällan Elin på hästryggen på någon av våra hästar. Elin är duktig ryttare så varför inte. Kanske kommer tillfälle tillbaka.


När jag slog upp de blå och rullgardinerna i morse var det lite snö på marken. Inte mycket men det livar upp lite grann ändå.


Som vanligt stod katten beredd vid dörren för att påbörja sin morgonrondering. Men, när det upptäcktes att marken var vit blev promenaden kort. Faktiskt mindre än en meter. Ut på den snötäckta marken tänkte han då inte bege sig.


Jag skulle gjort så mycket går, men som vanligt blev det inget av med det. 
Nästan det enda som blev av var att mitt fina pussel fick sin plats på väggen

Det är ett minipussel på 1000 bitar, så kul att lägga.
Nu har jag påbörjat ännu ett pussel. Inget mini, utan ett standard 1000 bitars. Får vi se om det blir en  trevlig sysselsättning några veckor framöver.


En sak jag inte riktigt begriper är hur man lyckas räkna fåglar?? Läste att igår var det dags att räkna våra viltflygande fåglar. Hur vet man att man inte räknar samma flera gånger?
  Ja, hur tillförlitlig är räkningen? Nåja, det har säkert någon räknat ut.

Jag har läst idag att om man väger 100 kg här på jorden, väger man 37 kg på mars.
Jag är alltså inte fet, jag lever på fel planet.
Detta till trots stannar jag kvar på jorden.


Ha det gott. Nu börjar en ny orörd månad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar